دانشجویان دانشگاه کمبریج هم به جمع معترضان صهیونیست پیوستند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دانشجویان دانشگاه کمبریج هم به جمع معترضان صهیونیست پیوستند

در تداوم اعتراضات دانشجویان جهان علیه صهیونیست، دانشجویان دانشگاه کمبریج هم به جمع معترضان پیوستند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۲۳۹۵۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ بر این اساس، دانشجویان دانشگاه کمبریج در محوطه دانشگاه چادر برپا کردند و خواستار قطع ارتباط دانشگاه با رژیم صهیونیستی شدند و اعلام کردند تا زمانی که دانشگاه به خواسته‌های آن‌ها رسیدگی نکند از اعتراض خود خودداری نمی‌کنند.

دانشجویان معترض گفته‌اند که دانشگاه باید سرمایه گذاری‌های خود در رابطه با رژیم صهیونیستی که منجر به نسل کشی مردم مظلوم فلسطین می‌شود، قطع کند. همچنین، خواستار ملاقات با معاون رئیس دانشگاه هستند.

این اقدام پس از هفته‌ها تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا انجام شد. این اردو اعتراضی توسط دانشجویان کمبریج برای فلسطین سازماندهی شده است، که از دانشگاه می‌خواهند تا دارایی‌های خود را در شرکت‌هایی که با جنگ غزه مرتبط هستند افشا کند و از چنین سازمان‌هایی جدا شود.

سخنگوی این تظاهرات گفت: آکسبریج (دانشگاه‌های آکسفوردوکمبریج) همدست نسل کشی، اشغال، آپارتاید و پاکسازی قومی فلسطین توسط اسرائیل است.

گفته شده هم اکنون حدود سی چادر و بنر‌های اعتراضی در محوطه دانشگاه کمبریج برپا شده است.

این گروه معترض یک تیم مذاکره کننده دارند که فهرستی از خواسته‌های خود را تهیه کرده‌اند و قصد دارند با معاون دانشگاه گفتگو کنند.

اما، این گروه تا زمانی که "تغییرات عملی" توسط دانشگاه ایجاد نشود، عقب نشینی نمی‌کند. آن‌ها گفته‌اند: تا زمانی که خواسته‌هایمان برآورده نشود، آرام نخواهیم گرفت

دانشجویان معترض گفته‌اند: چگونه می‌توانیم اینجا در کمبریج به تحصیل و کار ادامه دهیم، در حالی که هزینه تحصیل ما صرف قتل دانشجویان می‌شود.

این گروه در کنار درخواست‌های خود برای واگذاری سرمایه‌گذاری، از دانشگاه می‌خواهد تا در بازسازی دانشگاه‌های فلسطین سرمایه‌گذاری کند و به دانشجویان در معرض خطر و محروم کمک کند. / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار