ضرورت مقابله قاطع با تروریسم در سیستان و بلوچستان-راهبرد معاصر
بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403 بازگشت ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه از ماموریت اقیانوسی تاکید معاون ایمنی سپاه بر استفاده از هوش مصنوعی فرایند انتخابات یک مرحله‌ای شود تأکید آیت الله رئیسی بر پرداخت بموقع وام ازدواج سردار زهرایی: طوفان‌الأقصی سبب بیداری ملت‌ها شد پلیس این 5 گروه را طبق لایحه حجاب باید بازداشت کند آخرین وضعیت بررسی پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشستگان بابت رتبه‌بندی معلمان و متناسب سازی حقوق در مجلس اسلامی: ایران به ونزوئلا برای راه اندازی شتاب‌دهنده‌های پزشکی کمک می‌کند استاندار گیلان: واردات چای به دستور رئیس‌جمهور محدود شد
یادداشت اختصاصی حسن کربلایی، کارشناس مسائل سیاسی؛

ضرورت مقابله قاطع با تروریسم در سیستان و بلوچستان

گرچه همواره با تروریست‌ها برخورد سخت و بدون مسامحه می‌شود، اما به‌نظر می‌آید مدارا با حامیان آشکار و پنهان تروریست‌ها که کاملاً شناخته شده هستند، پایش گسترده‌تر و سختگیرانه‌تر مرزها، اقدامات دیپلماتیک و حتی نظامی علیه حامیان خارجی تروریست‌ها و... سناریوهای ناگریزی هستند.
حسن کربلایی؛ کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 11
کد خبر: ۲۳۵۶۴۶

ضرورت مقابله قاطع با تروریسم در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان دیرین ملت ایران درصدد مقابله با انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمدند، زیرا ذات انقلاب و نظام الهی با بن‌مایه و مطامع شیطانی جهان استکبار در تضاد است.

 

یکی از سناریوها در تقابل یادشده، فتنه تجزیه‌طلبی بود که با راهبری الهی و داهیانه امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و هشیاری و فداکاری مردم ناکام ماند. با وجود این، با تقلای آمریکای مستکبر، رژیم کودک‌کش صهيونيستی و دولت‌های مرتجع منطقه آتش آن همچنان روشن نگه داشته شد. 

 

در ماه جاری بود که تروریست‌ها در کوران دو سرباز وظیفه فراجا و پیش‌تر در حمله به اهداف نظامی و انتظامی در چابهار و راسک ۱۵ مدافع مخلص امنیت را به شهادت رساندند

با گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی و قدرت‌گیری نظام در عرصه‌های نظامی، اطلاعاتی، علمی، صنعتی، اقتصادی، دیپلماسی و ... دشمنان بیش از گذشته خود را در بن‌بست تقابل با انقلاب و جمهوری اسلامی یافتند. شکست در جنگ تحمیلی، نقش بر آب شدن انواع دسیسه‌ها مانند کودتای نوژه، کند شدن لبه تیز تحریم‌های همه‌جانبه و … دشمنان را زمین‌گیر کرد. 

 

با این وضعیت رقت‌برانگیز، بدخواهان که نمی‌توانستند نظاره‌گر قدرت‌گیری روزافزون ملت ایران باشند و منافع نامشروع خود را بیش‌تر در معرض خطر و محدود شدن در منطقه غرب آسیا ببینند، چاره را نومیدانه در استمرار اقدامات تروریستی و ناامن‌سازی یافتند. بنا به همین دلیل، ترور عناصر کلیدی علمی و سیاسی، تنگ‌تر کردن حلقه تحريم‌ها و تحرکات محدود تجزیه‌طلبانه نظامی تا امروز  ادامه یافت. 

 

استان سیستان و بلوچستان به چند دلیل ازجمله تنوع مذهبی و قومی، فقر بر جای مانده از حکومت سیاه طاغوت، همجواری با کشورهایی که دولت شان تسلطی بر مرزها و بخشی از اقلیم خود ندارند و… هدفی برای اجرای سناریوی ناامن‌سازی و رویه تجزیه‌طلبانه قرار گرفته است. 

 

به همین دلیل گهگاه شاهد اقدامات تروریستی در این استان هستیم؛ اقداماتی که به‌وسیله گروهک‌های تکفیری موسوم به جیش‌الظلم و جندالشیطان با حمایت اطلاعاتی مرتجعین عرب و کمک‌های تجهیزاتی رژیم کودک‌کش صهیونیستی شکل می‌گیرد. 

 

این گروهک‌ها و نظایر آن مدعی حمایت از اهل سنت و به استقلال‌رسانی بلوچستان هستند، در حالی که فعالیت‌هایشان در به شهادت رساندن مدافعان امنیت و مردم عادی، آدم‌ربایی و قاچاق مواد‌مخدر، بمب‌گذاری در مکان‌های عمومی و دولتی، اختلاف‌افکنی در حوزه مذهبی و قومی، وابستگی به دولت‌های متخاصم خارجی، یارگیری از اتباع بیگانه و... هیچ یک با باور، خواست و رویه اسلامی برادران و خواهران اهل تسنن همخوانی ندارد. 

 

در تازه ترین عملیات تروریستی تجزیه‌طلبان مزدور که سه‌شنبه گذشته رخ داد، دو خودروی فراجا در سیب و سوران هدف قرار گرفت و ۶ پلیس سبزپوش کشورمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. در ماه جاری بود که تروریست‌ها در کوران دو سرباز وظیفه فراجا و پیش‌تر در حمله به اهداف نظامی و انتظامی در چابهار و راسک ۱۵ مدافع مخلص امنیت را به شهادت رساندند. 

 

باید گفت، ادامه تحرکات تروریستی قابل تحمل نیست. به شهادت رساندن هر تعداد از مدافعان امنیت (جوانان پاکباخته، ایثارگر و مخلص) و داغدار کردن خانواده‌های متدین، فداکار و دامن زدن به ناامنی باید در نقطه‌ای متوقف شود. چرا باید مدام گروه گروه از بهترین‌های وطن و عزیزترین و مؤثرترین گل‌های کشورمان پرپر شوند؟!

 

گرچه همواره با تروریست‌ها برخورد سخت و بدون مسامحه می‌شود، اما به نظر می‌آید مدارا با حامیان آشکار و پنهان تروریست‌ها که کاملاً شناخته شده هستند، پایش گسترده‌تر و سختگیرانه‌تر مرزها، اعمال مجازات شدیدتر نسبت به تروریست‌ها، اقدامات دیپلماتیک و حتی نظامی علیه حامیان خارجی تروریست‌ها، بهره‌گیری بیش‌تر از فناوری‌های نوین در رصد، نگهبانی‌، تعقیب و گریزها و... سناریوهای ناگریزی است. 

 

در نظر بگیریم هرگاه دشمن صهیونیستی و آمریکا در تقابل با نظام اسلامی و در منطقه در موضع شکست نسبت به محور مقاومت قرار می‌گیرند، برای منحرف کردن تمرکز و قدرت نظام در تقابل با استکبار، ایادی واخورده خود را به تحرکات تروریستی بیش‌تر وامی دارند؛ تحرکاتی پلید و منحوس نظیر آنچه در روزهای اخیر شاهد بودیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده