امضای ۱۰ توافق‌نامه همکاری بین ترکیه و ایران در آینده نزدیک-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

امضای ۱۰ توافق‌نامه همکاری بین ترکیه و ایران در آینده نزدیک

خبرگزاری تاس روسیه ضمن اعلام تاریخ سفر روسای جمهور ایران و روسیه به ترکیه اعلام کرد که احتمالا در سفر رییس‌جمهور ایران به آنکارا ۱۰ توافق‌نامه همکاری امضا شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 January 21
کد خبر: ۲۲۴۳۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه «ترکیه» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد مقامات ترکیه‌ای می‌گویند احتمالاً ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه ۱۲ فوریه به آنکارا سفر کند، درحالی‌که سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران نیز ۲۴ ژانویه (چهارشنبه) به ترکیه سفر می‌کند.

 

این روزنامه جزییات بیشتری درباره سفر پوتین به ترکیه اعلام نکرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که هنوز زمان دقیق سفر پوتین به ترکیه و کره شمالی تعیین نشده؛ گفت‌وگوها درباره تعیین زمان دقیق این سفرها از طریق کانال‌های دیپلماتیک در جریان است.

 

به نوشته تاس، سفر رئیسی به ترکیه که پیش از این دو بار به تعویق افتاده بود به جلسه شورای عالی همکاری ترکیه و ایران اختصاص دارد. پیش بینی می‌شود پس از این دیدار حدود ۱۰ تفاهم نامه و توافق‌نامه امضا شود. افزون بر این، طرفین درباره مبارزه با تروریسم و وضعیت غرب آسیا نیز گفتگو خواهند کرد./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده