سنتکام حمله مجدد به «عین الاسد» را تایید کرد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

سنتکام حمله مجدد به «عین الاسد» را تایید کرد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا تائید کرد پایگاه نظامی آن در عراق با دو راکت هدف قرار گرفته است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 21
کد خبر: ۲۱۹۵۶۳

به گزارش راهبرد معاصر. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز پنجشنبه تایید کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

 

براساس گزارش شفق نیوز، سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۷:۳۰ صبح (به وقت عراق) ۲۰ دسامبر، یک راکت ۱۲۲ میلی متری به پایگاه هوایی عین الاسد عراق اصابت کرد. با این حال هیچ تلفات یا خسارتی رخ نداده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: گروه ضربت مشترک نقطه مبدا را شناسایی و محل را به نیرو‌های امنیتی عراق اطلاع دادند و نیرو‌های امنیتی عراق برای بررسی به محل حرکت کردند.

 

سنتکام اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی عراق یک کامیون مسطح اصلاح شده برای شلیک ۵×۱۲۲ میلی متری را که در محل حضور داشت، توقیف کردند. یک منبع رسمی امنیتی صبح دیروز چهارشنبه از حمله موشکی به پایگاه هوایی «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق خبر داد.

 

این منبع به خبرگزاری شفق گفت: حوالی پایگاهی که نیرو‌های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در آن مستقر هستند، سحرگاه امروز با دو راکت هدف قرار گرفت.

 

گروه‌های مقاومت عراق حملات خود را به پایگاه‌های نظامی نیرو‌های آمریکا در عراق و سوریه پس از عملیات طوفان الاقصی تشدید کردند. ۹۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه و ۲۵۰۰ سرباز در عراق در ماموریتی مستقر هستند که به ادعای آمریکا هدف آن مشاوره به نیرو‌های محلی و کمک به آن‌ها در تلاش برای جلوگیری از تشکیل مجدد داعش است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده