مستند «منهای نفت»: دست‌های پنهان، مانع رشد صنعت چای ایران-راهبرد معاصر

مستند «منهای نفت»: دست‌های پنهان، مانع رشد صنعت چای ایران

مسئول اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشور در برنامه منهای نفت از مشکلات این صنعت گفت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۷ - 2019 January 07
کد خبر: ۲۱۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ مسئول اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگانان و صنایع بسته بندی چای کشوربا اشاره به اینکه در صنعت چای، سه تشکل بخش خصوصی وجود دارد گفت: چای ما چای ارگانیک است و بهترین کیفیت را دارد و اگر روی آن کار کنیم در سطح جهان توان عرضه و رقابت داریم.

حمیدرضا موثقی افزود: در سال‌های گذشته بالغ بر 12 هزار تن صادرات چای در کشور اتفاق افتاده و در سال های 96 و 97 آمار مطلوبی در صادرات چای ثبت شده است.

وی اظهار کرد: سیب زمینی در قالب چیپس کیلویی 25 هزار تومان به فروش می رسد اما کالای مهم چای که یک خانواده 4 نفره در سال 5 کیلو از آن را مصرف می کنند، به نازل ترین قیمت نگه داشته می شود. به زعم من دست های پنهانی در کنار مدیریت غلط، مانع رشد صنعت چای کشور می شوند.

موثقی ادامه داد: قیمت چای ایران حدود یک دلار و در خارج از کشور حدود 5 دلار است. اگر کسی روی چای مرغوب بهاره ایران سرمایه گذاری کند، سود بالایی کسب خواهد کرد.

شایان ذکر است، مستند منهای نفت، کاری از موسسه راهبرد معاصر هر پنجشنبه شب از شبکه سوم سیما پخش می شود و مسائل، ظرفیت ها و مشکلات صنایع تولیدی و کشاورزی ایران را مورد بررسی قرار می دهد. در منهای نفت، کارآفرین های برتر کشور در حوزه های مورد بررسی، نظراتشان را ارائه می کنند.

منهای نفت راهبرد معاصر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده