آیت الله جوادی آملی: همواره باید از خدا تثبیت نفوس را طلب کنیم-راهبرد معاصر

آیت الله جوادی آملی: همواره باید از خدا تثبیت نفوس را طلب کنیم

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفتند: همواره باید از خداوند تثبیت نفوس را طلب کنیم تا در راه خیر خود ثابت قدم بمانیم.
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 15
کد خبر: ۱۸۴۳۹۱

به گزارش راهبرد معاصر؛  آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از مهمانان خارجی از کشور بحرین بیان داشتند: امام سجاد علیه السلام در یک بیانی می‌فرماید: «وَیلٌ لِمَن غَلَبَت آحادُهُ أعشارَهُ»! وای بر کسی که یکی هایش بیش از ده تایی هایش باشد، با توجه به اینکه هر گناه یک کیفر دارد، ولی هر یک کار خیر، ده تا ثواب دارد، امام سجاد علیه السلام می‌فرماید این گونه نباید باشید که در روز قیامت این یکی‌های شما بیش از آن ده تایی‌های شما باشد!

ایشان گفتند: گاهی انسان یک کار خیر انجام می‌دهد و حداقل ۱۰ برابر پاداش می‌گیرد ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَهِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها﴾ این کار عادی است، اما یک وقت از همان اول کار خیری انجام می‌دهد و می‌گوید این کار خیر را انجام می‌دهم «قربه الی الله و تثبیتا لانفهسم»، این کار خیر را برای تثبیت وضعیت خودم انجام می‌دهم که تا آخر نلغزم.

ایشان بیان کردند: خداوند در آیه ۲۵۶ سوره بقره می‌فرماید ﴿وَمَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَتَثْبِیتًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ کَمَثَلِ جَنَّهٍ بِرَبْوَهٍ أَصَابَهَا وَابِلٌ فَآتَتْ أُکُلَهَا ضِعْفَیْنِ فَإِنْ لَمْ یُصِبْهَا وَابِلٌ فَطَلٌّ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ﴾ در سوره مبارکه بقره آمده است که اگر کار خیر انجام می‌دهید، از همان اول باید قصدتان این باشد که ثابت قدم بمانید و تا آخر نلغزید، نه اینکه کار خیر انجام دهم تا بعدا خداوند چیزی به من عطا کند، نه! من این کار خیر را به منزله آبی بدانم که در ریشه خودم می‌ریزم تا ثابت قدم بمانم. / شفقنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده