حمله نیرو‌های صهیونیست به بخش‌های میانی و غربی رفح-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

حمله نیرو‌های صهیونیست به بخش‌های میانی و غربی رفح

شبکه الجزیره از گسترش عملیات زمینی اشغالگران به بخش‌های دیگر رفح خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۲۴۰۰۹۸

به گزارش راهبرد معاصر،‌در حالی که ارتش اشغالگر ادعا می‌کند که فقط مشغول انجام یک عملیات محدود در بخش شرقی شهر رفح در جنوب غزه است، «طارق ابوعزوم» خبرنگار الجزیره می‌گوید که حملات این رژیم به سایر نقاط رفح هم گسترش یافته است.

 

به گزارش الجزیره، ارتش اشغالگر نیرو‌های خود را در مناطق «المواسی» و «دیرالبلاح» در مرکز و غرب رفح نیز به کار گرفته است.

 

این در حالی است که به گفته سازمان ملل، نیرو‌های صهیونیست پیش‌تر دستور تخلیه مناطق شرقی را صادر کرده و به فلسطینیان گفته بودند به «المواسی» که در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند، بروند.

 

خبرنگار الجزیره گفت: «بمباران در آنجا بدون هیچ وقفه‌ای ادامه یافت و اکنون شاهدان عینی خیابان‌های رفح را «خالی» توصیف می‌کنند».

 

رژیم صهیونیستی در حالی عملیات خود را در رفح پیش می‌برد که مقامات بین‌المللی در هفته‌های گذشته مکررا در خصوص حمله به این شهر جنوبی نوار غزه هشدار داده‌اند. بیش از نیمی از جمعیت نوار غزه به صورت متراکم در رفح ساکن شده‌اند و به گفته کارشناسان، حمله به آن سبب یک «فاجعه انسانی» خواهد شد.

 

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که تحت فشار روز افزون افکار عمومی قرار دارد، روز گذشته هشدار داد در صورتی که رژیم صهیونیستی حمله به شهر رفح را عملی کند، تسلیحات آن را تامین نخواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده