ورود ۱۴ هواپیمای اورهال شده به ناوگان هوایی کشور-راهبرد معاصر

ورود ۱۴ هواپیمای اورهال شده به ناوگان هوایی کشور

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ۱۴ فروند هواپیمای اورهال شده طی دوسال گذشته وارد ناوگان هوایی شده که تا پایان سال این روند ادامه خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۲۴۰۰۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، جعفر يازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه نوسازی ناوگان هوایی کشور و همچنین واردات هواپیمای مسافری در دستور کار دولت است گفت: همزمان با افزایش تقاضای مسافری، دولت برنامه واردات هواپیما را با جدیت دنبال کرده و تمامی شرکت های هواپیمایی این موضوع را اجرا می کنند.

 

وی با بیان اینکه کنترل و نظارت بر قیمت‌ها، خودکفایی در تعمیر قطعه و تامین قطعات با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و بومی از جمله مهمترین برنامه ها برای نوسازی ناوگان هوایی است گفت: اورهال و تعمیر ناوگان هوایی داخل کشور و همچنین کشورهای همسایه از مهم ترین رویکردهای صنعت هوایی است‌.

 

یازرلو بیان کرد: طی دو سال گذشته ۶۶ فروند هواپیما در تایپ‌های مختلف وارد کشور شد که هفت فروند هواپیمای سبک با کاربری‌های آموزشی بوده است.

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: با بررسی برخی هواپیماهای زمین‌گیر از نظر ایمنی و صرفه اقتصادی، تاکنون ۱۴ فروند هواپیما به ناوگان بازگشته‌اند و با در نظر گرفتن مجموع ناوگان وارداتی و اورهال شده، ۹۲ فروند هواپیما و هلی‌کوپتر از آغاز دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته به ناوگان هوایی کشور ملحق شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده