مخبر: از صنعت نشر همه جانبه پشتیبانی می‌کنیم-راهبرد معاصر

مخبر: از صنعت نشر همه جانبه پشتیبانی می‌کنیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: وزیر فرهنگ امکانات مورد نیاز صنعت نشر را مرتبا دنبال و دولت هم تمام و کمال پشتیبانی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
کد خبر: ۲۴۰۰۸۹

به گزارش راهبرد معاصر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: شاید یکی از اساسی‌ترین مشکلات نشر به طور عام بحث کاغذ باشد. خوشبختانه از ابتدای دولت، آقای وزیر، وقت بسیار موثری روی این قضیه گذاشت. دولت اهتمام داشت و ما بخش نسبتا خوبی از مشکلات کاغذ را حل کردیم اما هنوز تماما حل نشده است.

 

وی افزود: امیدواریم کارخانجاتی که در حال احداث است کشور را از حیث کاغذ از همه ابعاد بی نیاز کند، نتیجه فوری تری بگیرد تا این قضیه سامان پیدا کند و مشکل کاغذ به طور کامل حل شود. البته با واردات هم تا کنون به حل مشکل کاغذ کمک کرده است.

 

مخبر گفت: برخی از مشکلات بحث نشر مانند تسهیلاتی که نیاز دارند، امکاناتی که نیاز دارند اینها را هم مرتب آقای وزیر دنبال می کند. دولت هم تمام و کمال پشتیبانی می‌کند. امروز هم جلسه ای داریم و در کارگروه نشر این مساله را دنبال می کنیم.

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی از موضوعات حوزه نشر از جمله تسهیلات مورد نیاز گفت: وزیر فرهنگ امکانات مورد نیاز را مرتبا دنبال و دولت هم تمام و کمال پشتیبانی می‌کند.

 

مخبر در خصوص مهمان ویژه نمایشگاه امسال و پیام این امر در نمایشگاه کتاب گفت: آینده منطقه در اختیار محور مقاومت است. به زودی انشالله محور مقاومت را در همه صحنه‌ها خواهیم دید.

 

وی تاکید کرد: الحمدالله سال به سال نمایشگاه با یک وضعیت تکامل یافته تری برگزار می شود. هم تعداد شرکت کنندگان و هم تعداد بازدیدکنندگان. تالیفات و آثار خیلی خوبی هم در همه زمینه ها انجام می شود. همانگونه که نگاه می‌کردم انصافا حرکت رو جلو را در تمام بخش ها شاهدیم.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز سه، چهار کتاب هم خریدم. برای بچه ها نگرفتم چون غرفه بچه ها را نرفتم. غرفه خودمان را رفتیم و کتاب گرفتم. آخرین کتابی که خوانده‌ام بر حسب تصادف درباره مرحوم سیدمهدی قوام بود.

 

مخبر در خصوص یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت هم گفت: یارانه ها پرداخت شده است. غیر از بحث هنرمندان برای مردم عادی هم تا دو میلیون نفر یارانه پرداخت می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده