ادعای اسرائیل درباره توسعه «گنبد سایبری»-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ادعای اسرائیل درباره توسعه «گنبد سایبری»

به گفته یک مقام اداره سایبری اسرائیل، این رژیم در دو سال گذشته در حال توسعه یک گنبد سایبری در برابر حملات آنلاین بوده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۲۳۹۱۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛  «اسرائیل در حال ایجاد گنبد سایبری برای دفاع مقابل حملات آنلاین است»، رئیس بخش همکاری بین‌المللی اداره سایبری اسرائیل آویرام آتزابا ضمن بیان این اظهارات، افزود «این جنگی خاموش است که قابل مشاهده نیست».
وی مدعی شد «در حالی که اسرائیل از هفتم اکتبر در غزه با حماس می‌جنگد، با افزایش چشمگیر حملات سایبری از سوی ایران و متحدانش مواجه شده است».


او در ادامه این ادعاها گفت که حدود 800 حمله مهم از آغاز جنگ (در غزه) خنثی شده که در بین اهداف آن‌ها سازمان‌های دولتی و زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی بوده است.


آتزابا گفت «در حالی که اسرائیل از قبل دارای دفاع سایبری بوده، این دفاع مدت‌ها متشکل از تلاش‌های محلی بود که به هم مرتبط نبودند. بنابراین، در دو سال گذشته بر روی ایجاد یک سیستم متمرکز و درلحظه کار شده که به طور فعال برای محافظت از کل فضای سایبری اسرائیل عمل می‌کند».


اداره سایبری اسرائیل در تل‌آویو مستقر است و تحت نظر نخست‌وزیر آن کار می‌کند و تاکنون تعداد کارکنان، بودجه و منابع تجهیزاتی خود را فاش نکرده است.


این مقام صهیونیست در ادامه گفت که اسرائیل در زمینه سایبری با چند متحد از جمله ایالات متحده همکاری نزدیک دارد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار