بوداپست: آمریکا جنگ اوکراین را طولانی می‌کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بوداپست: آمریکا جنگ اوکراین را طولانی می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان روز جمعه گفت که به دلیل منافعی که جنگ اوکراین برای صنایع نظامی آمریکا دارد، واشنگتن هم در حال طولانی کردن این درگیری است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۲۳۹۱۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان امروز (جمعه) آمریکا را دلیل طولانی شدن جنگ اوکراین و عدم دستیابی به توافق صلح توصیف کرد.


اوربان با بیان اینکه صنایع نظامی آمریکا در بحبوحه جنگ اوکراین سفارشات عظیمی دریافت می‌کند، گفت که واشنگتن به همین دلیل با تخصیص بسته‌های کمکی جدید به کی‌یف، پایان جنگ را به تعویق می‌اندازد.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در یک مصاحبه رادیویی تاکید کرد که اکثریت مردم جهان، از جمله در اروپا، به صلح علاقمند هستند.

 

اوربان در ادامه، اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را اندکی قبل از تصویب بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری توسط کنگره برای کی‌یف را یادآور شد که صراحتاً گفته بود «اقتصاد آمریکا از ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین شکوفا می‌شود».


طبق این گزارش، نخست‌وزیر مجارستان در این‌باره توضیح داد: «همیشه سازمان‌های غیردولتی، افراد سوروس و سفته‌بازان مالی هستند که سعی می‌کنند چیزی از جنگ عایدشان بشود. آنها در اقلیت هستند، اما قدرت را در دست دارند».


به نوشته اسپوتنیک، وی تصریح کرد که در پس بُردار سیاسی به سمت طولانی شدن جنگ، «نیروهای بسیار جدی از تجارت، سیاست و اقتصاد» قرار دارند اما اکثریت مردم طرفدار صلح هستند.


اوربان همچنین افزود: «این امر، این واقعیت را توضیح می‌دهد که اخیراً در اروپا تعداد کسانی که احساس خطر می‌کنند و خواهان جنگ نیستند رو به افزایش است، در حالی که سران اروپایی هر روز گام‌های جدیدی به سمت جنگ برمی‌دارند»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده