بیداری ملت‌ها و قیام جهانی علیه نظام سلطه-راهبرد معاصر
گزارش «دوگرو هابر»؛

بیداری ملت‌ها و قیام جهانی علیه نظام سلطه

انقلاب شعله‌ور شده در دانشگاه‌های آمریکا قیامی جهانی خواهد بود که به فروپاشی نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 01 May 2024

بیداری ملت‌ها و قیام جهانی علیه نظام سلطه

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ وجدان جهان بیدار و انتفاضه و قیام جهانی شعله ور شده است. این تعبیر را می توان اکنون درباره  خیزش سراسری دانشگاه‌های آمریکا به کار برد؛ جایی که دانشجویان برای محکوم کردن تجاوز اسرائیل به نوار غزه و نسل کشی علیه فلسطینیان به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.


خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان که مورد حمایت مقام های دولت فدرال قرار گرفت، چهره واقعی کشورهای غربی و بزک کنندگان آنها را آشکار کرد. حال باید پرسید، «آزادی بیان و دموکراسی ای که از آن دم می زدید کجاست»؟


خلاصه اینکه بیداری ملت ها، نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و اسرائیل را نابود خواهد کرد.

قدرت‌های زیر سلطه کشورهای امپریالیستی غربی آشکارا از اقدامات وحشیانه ای که در تاریخ بشریت بی‌سابقه است، حمایت می‌کنند

 

«سازمان تروریستی اسرائیل» با حمایت ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی به کشتارهای وحشیانه خود در نوار غزه ادامه می دهند و کار به جایی رسیده است که اصطلاح نسل کشی دیگر برای بیان عظمت بی حد و حصرش کافی نیست.

 


هر روز با جنایت های جدیدی که بشریت را شرمسار می کند، ازجمله کشف گورهای دسته جمعی در نزدیکی بیمارستان ناصر در خان یونس از خواب بیدار می شویم؛ جایی که در آن اجساد فلسطینیانی شناسایی شد که زیر بدترین شکنجه ها و جنایت ها قرار گرفته بودند، بعدها معلوم شد برخی از شهدا پس از آزار و اذیت زنده به گور شدند.


قدرت‌های زیر سلطه کشورهای امپریالیستی غربی آشکارا از اقدامات وحشیانه ای که در تاریخ بشریت بی‌سابقه است، حمایت می‌کنند؛ در حالی که برخی کشورهای ترسو که جرئت فکر کردن به اعمال زور را برای توقف قتل‌عام‌ها ندارند، حتی از موضع‌گیری صریح در قبال آن کوتاهی می کنند. درمی یابیم سران آن تمایلی به تقبیح ظلم و جنایت ها ندارند، اما وجدان جهانی بیدار و قیام جهانی شعله ور شده است.


بر همگان مبرهن شده «دنیای صورتی» ای که احساسات مردم جهان را غلغلک می‌داد، در واقع پوچ است و ساختار جهانی که پس از شکل‌گیری جنگ جهانی دوم به عنوان «الگوی ایده‌آل بشریت» توصیف می شد، چیزی جز نظامی نیست که استانداردهای دوگانه اعمال می کند. شعارهای آنها در قالب ارزش های ادعایی غربی مانند دموکراسی، حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق کودکان، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی تنها ابزارهایی برای عرضه در بازار است، ولی وقتی صحبت از مسلمانان و جهان سوم می شود، وجود خارجی ندارند.


کشورهای امپریالیستی نشان دادند شعارهایشان تنها ابزاری برای دستیابی به منافعشان است، از این رو چهره واقعی کشورهای غربی حامیانشان آشکار شد، همچنین مشخص است مفاهیم نادرست ایجاد شده به وسیله غرب برای انسانیت نبوده، بلکه از ابتدا ابزاری برای خدمت به منافع غرب بودند.


برای جهانیان مشخص شد سخنرانی ابزاری است که کشورهای امپریالیستی در مواقع مناسب از آن بهره می گیرند. اکنون چهره واقعی کشورهای غربی و غرب پرستان آشکار و معلوم می شود تصورات غلطی که غرب ابداع کرده، در واقع برای خودشان و منافعشان بوده است و نه برای بشریت.


«آتش قیام جهانی» برخاسته از خون راشل کوری که 16 مارس 2003 در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به وسیله نیروهای اشغالگر له و با بولدوزر کشته شد، امروز در تمام نقاط جهان به ثمر نشسته است. می بینیم برای محکوم کردن نسل کشی و کشتارهایی که به وسیله اسرائیل در نوار غزه انجام شده، در دانشگاه های آمریکا تظاهرات به راه افتاده است.

اکنون چهره واقعی کشورهای غربی و غرب پرستان آشکار و معلوم می شود تصورات غلطی که غرب ابداع کرده، در واقع برای خودشان و منافعشان بوده است و نه برای بشریت


تظاهرات ضد اسرائیلی آمریکا در حمایت از فلسطین و غزه که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به ده‌ها دانشگاه در ایالت های مختلف آمریکا و سپس به کانادا و تعدادی از کشورهایی که آشکارا از «سازمان تروریستی اسرائیل» حمایت می‌کنند، مانند فرانسه، انگلستان و آلمان گسترش یافت. همه این ها با وجود اقدامات خودسرانه و سرکوبگرانه نیروهای امنیتی و پلیس علیه تظاهرکنندگان است که به صورت گسترده اقدام به دستگیری دانشجویان و اساتید می کنند.


گرچه حمایت از فلسطین و اعتراض به سازمان تروریستی اسرائیل در این کشورها ممنوع است و به شدت مجازات می شود، اما دانشجویان دانشگاه های آمریکایی مصمم به شعله ور کردن قیام جهانی هستند و همچنان به اعتراضات خود ادامه می دهند. 


دنیا شاهد است چگونه دانشگاهیان به طرز وحشیانه ای از دانشگاه بیرون رانده می شوند و دستانشان را بدون توجه به حضور زنان و سالمندان در میانشان از پشت می بندند، فقط به این دلیل که دانشجویان از خشونت علیه همنوعانشان به دلیل محکوم کردن سازمان تروریستی اسرائیل انتقاد کردند.


مگر ایالات متحده آمریکا «سرزمین آزادی ها» نبود؟ کجاست آزادی بیان و دموکراسی ای که از آن دم می زدید؟ حقوق بشر کجاست؟ حقوق زنان کجاست؟ آزادی بیان و اندیشه کجاست؟ البته از همه این مفاهیم برای زیر فشار قرار دادن کشورهای اسلامی و جهان سوم سوء استفاده می شود، اما وقتی صحبت از «سازمان تروریستی اسرائیل» یا نظام جهانی می شود، همه این حقوق نادیده گرفته می شوند و جایگاهی برایش قائل نمی شوند.


به زودی قیام جدیدی که از ایالات متحده آمریکا آغاز شد به تمام نقاط جهان سرایت خواهد کرد و بیداری ملت ها و اعتراضاتی که ماه ها در سراسر جهان ادامه دارد، به قیام جهانی تبدیل خواهد شد که تاج و تخت قاتلان صهیونیست و قدرت‌های بزرگ حامی آنها را نابود خواهد کرد و باعث فروپاشی نظام ظلم به سرکردگی آمریکا و سازمان تروریستی اسرائیل می شود.

 

ارسال نظر
پربیننده ترین اخبار
گزارش نشریه «The Cradle»؛ / ۱ روز پیش

کریدور دریایی غزه، ترفند ژئوپلیتیکی آمریکا

محمد دهقان، معاون حقوقی ریاست جمهوری در گفت‌وگوی اختصاصی با «راهبرد معاصر» مطرح کرد: / ۱ روز پیش

واکاوی اهمیت مشارکت هند در بهره‌برداری بندر چابهار

«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛ / ۱ روز پیش

واکاوی ۳ رویکرد مثبت اقتصادی دولت سیزدهم