آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور

رئیس‌جمهور لهستان اعلام کرد این کشور برای داشتن امنیت بیشتر آمادگی این را دارد که تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در خود جای دهد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 22
کد خبر: ۲۳۷۳۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان تاکید کرد که مقامات لهستان آماده استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در خاک این کشور هستند.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور لهستان در ادامه گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

 

دودا اعلام کرد که این موضوع مدتی است که موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است. او افزود: من قبلا چندین بار در این مورد صحبت کرده ام و باید اعتراف کنم که وقتی از من در این مورد سوال شد، اعلام آمادگی کردم.

 

به ادعای رئیس‌جمهور لهستان، روسیه به طور فزاینده‌ای در حال تقویت استان کالینینگراد از نظر نظامی بوده و اخیرا تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.

 

در همین راستا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اکتبر ۲۰۲۳ گفت که روسیه در پاسخ به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا مجبور شد به اقدامات جبران‌کننده متوسل شود. وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که در نتیجه سیاست‌های غرب در اروپا، سیستم اعتمادسازی و اقدامات کنترل تسلیحات که شامل خروج آمریکا از تعدادی از معاهدات امنیتی بود، از بین رفته است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار