گلبهار مشهد؛ شهری ییلاقی برای فرار از شلوغی شهر-راهبرد معاصر

گلبهار مشهد؛ شهری ییلاقی برای فرار از شلوغی شهر

مناطق ییلاقی همیشه جزو بهترین مکان‌ها برای تعطیلات آخر هفته و پیکنیک به همراه خانواده و دوستان به شمار می‌رود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - 2023 September 23
کد خبر: ۲۰۵۱۶۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ مناطق ییلاقی همیشه جزو بهترین مکان‌ها برای تعطیلات آخر هفته و پیکنیک به همراه خانواده و دوستان به شمار می‌رود. شهر مشهد با داشتن مناطق ییلاقی گسترده و زیبا در اطراف خود همیشه مورد توجه دوست داران طبیعت بوده است. شهر گلبهار که یکی از شهرهای جدید اطراف مشهد محسوب می‌شود، با دارا بودن طبیعت زیبا و دیدنی یکی از مقاصد گردشگری اطراف مشهد محسوب می‌شود. از این رو در این مطلب به بررسی جاهای دیدنی شهر ییلاقی گلبهار می پردازیم.

گلبهار مشهد؛ شهری ییلاقی برای فرار از شلوغی شهر

گلبهار کجاست؟

اگر کمی در نقشه مشهد و اطراف آن جست و جو کنید و به دنبال ییلاقات اطراف مشهد باشید، حتما نام شهر جدید گلبهار به چشمتان خواهد خورد. شهر گلبهار مشهد یکی از شهرهای جدیدی است که چند سالی است رونق گرفته و به عنوان شهری برای زندگی اقتصادی‌تر شناخته می‌شود. گلبهار از مشهد حدود 35 کیلومتر فاصله دارد و در قسمت شمال غربی آن واقع شده است.شما، با خرید بلیط هواپیما مشهد، علاوه بر بازدید از جاهای تفریحی آن می‌توانید به این شهر و طبیعتش سربزنید. از آنجایی که گلبهار مشهد از جنوب به رشته‌ کوه‌های بینالود و از شمال به کوه‌های هزار مسجد منتهی می‌شود، آب و هوای مناسب و مطلوبی دارد. اما یکی از دلایلی که باعث می‌شود به شهر گلبهار فکر کنیم، جاهای دیدنی و طبیعت آن است. گلبهار به عنوان یکی ییلاقات خوب اطراف مشهد شناخته می‌شود که برای تعطیلات آخر هفته بسیار مناسب است.

معرفی دریاچه مصنوعی گلبهار

درست در ابتدای ورودی شهر گلبهار، یکی از جاهای دیدنی معروف این شهر قرار دارد که به نام دریاچه مصنوعی گلبهار شناخته می‌شود. این دریاچه با داشتن امکانات تفریحی خوب، مکانی مناسب برای پیکنیک و تفریح سالم همراه با خانواده است. این دریاچه در کنار خود یک شهربازی کوچک نیز ایجاد کرده است تا مکانی با سرگرمی‌های مختلف را برای کودکان و نوجوانان فراهم آورد. از امکانات تفریحی هیجان انگیز دریاچه مصنوعی گلبهار می‌توان به زیپ لاین و پل معلق اشاره کرد. دریاچه سنجاقک آن نیز برای قایق سواری بسیار مناسب است، می‌توانید با تهیه بلیط آن از قایق‌های تفریحی دریاچه استفاده کنید. برای تهیه غذا و یا انواع قهوه نیز می‌توانید به کافی‌شاپ و فست فود موجود در دریاچه مراجعه کنید. وجود فضای سبز مناسب در اطراف دریاچه نیز بهترین مکان برای پیکنیک‌های خانوادگی است. به دلیل وجود فضای سبز مناسب، هوای دریاچه مطبوع و خنک است. اگر برنامه سفر اقتصادی دارید و البته محدودیت زمانی نیز ندارید، خرید بلیط قطار مشهد می‌تواند بهترین گزینه برای بازدید از این دریاچه و دیگر جاهای دیدنی مشهد باشد.

فرودگاه گلبهار، برای علاقه مندان به پروازهای تفریحی

یکی دیگر از جاهای دیدنی گلبهار که بسیار متفاوت و هیجان انگیز است و جوانان زیادی به آن علاقه دارند، فرودگاه پرواز‌های تفریحی گلبهار است. این فرودگاه در ابتدای شهر واقع شده و با باندی به طول ۳۳۰۰ FT، چهار آشیانه و رمپ و با حدود ۷۰ فروند هواپیما شخصی-آموزشی خدمات رسانی می‌کند. این فرودگاه در سال ۱۳۸۰ به ثبت رسید و ابتدا با یک هواپیما فعالیت خود را آغاز کرد؛ بعدها کم کم با درخواست جوانان این فرودگاه به محلی برای آموزش‌های خلبانی نیز تبدیل شد. اگر به پرواز علاقه‌مند هستید، می‌توانید برای پرواز‌های تفریحی به این فرودگاه مراجعه کنید و از دیدن طبیعت و چشم انداز گلبهار از آسمان آن لذت ببرید.

گلبهار مشهد؛ شهری ییلاقی برای فرار از شلوغی شهر

روستای چشمه گیلاس

در نزدیکی شهرستان چناران و از توابع بخش گلبهار، یکی از بهترین جاهای دیدنی آن یعنی روستای چشمه گیلاس واقع شده است. این منطقه ییلاقی و جذاب گردشگری می‌تواند بهترین انتخاب برای تعطیلات و پیکنیک باشد. چشمه این روستا که بین چهار تا پنج متر عمق دارد باعث شده که در اطراف خود نیز حوضچه‌های کوچکی ایجاد کند. آب و هوای اطراف این چشمه بسیار مطبوع و خنک است و برای روزهای گرم تابستان مناسب خواهد بود. طبیعت سرسبز و چشم انداز زیبای روستا نیز، شما را برای بازدید دوباره از آن ترغیب خواهد کرد. با رزرو هتل ارزان مشهد می‌توان با استفاده از تورهای گردشگری اطراف مشهد، از این روستا دیدن کرد.

گلبهار مشهد؛ شهری ییلاقی برای فرار از شلوغی شهر

روستای پایه گلمکان

در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهرستان گلبهار روستای پایه گلمکان واقع شده که در قسمت کوهپایه‌ای کوه‌های بینالود قرار دارد. از گلمکان نیز تا روستای پایه تقریبا ۱۸ کیلومتر مسافت وجود دارد و از شمال به روستای فریزی معروف در استان خراسان رضوی منتهی می‌شود. وجود دو امام زاده در این روستا که از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) هستند و با نام امام زاده یحیی و امام زاده احمد شناخته می‌شوند، این مکان را به خود متبرک کرده است. از دیدنی‌های روستای پایه گلمکان می‌توان به باغات، طبیعت سرسبز و دره‌های آن اشاره کرد. البته یک آبشار زیبا نیز در ۱۵ کیلومتری آن وجود دارد که می‌تواند این روستا را به عنوان منطقه‌ای ییلاقی به علاقه‌مندان معرفی کند.

آبشار آبقد، مناسب برای آب تنی و علاقه مندان به کوهنوردی

یکی از جاذبه‌های گردشگری اطراف گلبهار که منظره‌ای جذاب و هیجان‌انگیز دارد، آبشار آبقد است. در اطراف این آبشار، مناظر زیبا و تماشایی وجود دارد که باعث می‌شود برای تفریحات آخر هفته انتخاب مناسبی باشد. اغلب ساکنین شهر گلبهار از این منطقه برای تفریح بازدید می‌کنند. از آنجایی که منطقه اطراف آبشار کوهستانی است، برای ورزش و کوهنوری مناسب خواهد بود. برای رسیدن به دریاچه باید از مسیری بگذرید که از میان دره عبور کرده است، در طول مسیر پوشش گیاهی و انواع درختچه‌ها را مشاهده خواهید کرد که بر زیبایی این دره افزوده است. از آنجایی که خاک این منطقه حاصل خیز است و آب به اندازه کافی وجود دارد، درختان پرباری نیز در باغات اطراف رشد خواهند کرد. از جمله درختان میوه اطراف این آبشار می‌توان به درختان گیلاس، زردآلو و گردو اشاره کرد.

 

گلبهار مشهد؛ شهری ییلاقی برای فرار از شلوغی شهر

سخن پایانی

گلبهار مشهد با موقعیت، طبیعت و آب و هوای مناسبی که دارد، امروزه مورد توجه بسیاری از ساکنین مشهد و شهرستان‌های اطراف قرار گرفته است. ییلاقات آن نیز جزو بهترین دارایی‌های آن محسوب می‌شوند که مورد توجه گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی قرار می‌گیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره و خرید بلیط و رزرو هتل می‌توانید به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار