"مازندران" به عنوان قطب توریستی ایران شناخته می‌شود-راهبرد معاصر

"مازندران" به عنوان قطب توریستی ایران شناخته می‌شود

استاندار آستاراخان روسیه گفت: مازندران به‌عنوان قطب توریستی در ایران شناخته می‌شود و مردم آستاراخان روسیه علاقه‌مند به حضور توریستی در مازندران هستند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 07
کد خبر: ۱۷۸۷۳۰

به گزارش راهبرد معاصر، ایگور بابوشکین امروز در نشست دوجانبه با سیدمحمود حسینی‌پور در بابلسر، با بیان اینکه بسیار خوشحال هستیم که در حال گسترش تمام روابط خود با ایران هستیم، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ شرکت از صنایع ایرانی در حال تبادلات اقتصادی با روسیه هستند.

استاندار آستاراخان افزود: گردش کالا در سال ۲۰۲۲ بالای ۲.۸ میلیون تن بوده که ۲۰ درصد در مقایسه با سال قبل آن افزایش یافته است.

وی یادآور شد: صادرات چوب از روسیه به ایران ۱.۵ برابر و کاغذ ۳.۵ برابر افزایش یافته است.

استاندار آستاراخان با بیان اینکه محصولات چای، دارویی و ماشین‌آلات از ایران وارد روسیه می‌شود، خاطرنشان کرد: ارتباطات استان آستاراخان و استان مازندران در کریدور شمال و جنوب بسیار مهم است.

این مسئول تصریح کرد: در موضوع استخراج نفت، عبور کشتی‌های صیادی و غیره علاقه‌مند هستیم که ارتباطات خوبی شکل گیرد.

او همچنین با اشاره به اینکه در اتاق بازرگانی آستاراخان یک شورای ایرانی حضور دارند که جلسات مستمر و فعالی برگزار می‌کنند، افزود: پیشنهاد می‌دهم که بخش خصوصی مازندران نیز با ما همکاری کند.

وی افزود: در حوزه شیلات شما بسیار پیشرفت کردید و ما نیز در سال گذشته ۲۶ میلیون بچه خاویاری در دریای خزر رهاسازی کردیم.

ایگور بابوشکین همچنین همکاری انسانی و دانشگاهی بین دو استان را مهم برشمرد و ادامه داد: زبان فارسی در استان آستاراخان تدریس می‌شود و آمادگی داریم در زمینه ارائه کارهای تخصصی و اقتصادی همکاری و تبادل تجربه نیز بوجود آید.

وی با ابراز خرسندی از موقعیت گردشگری مازندران، گفت: می‌دانیم که استان مازندران به‌عنوان قطب گردشگری در ایران شناخته می‌شود و مردم آستاراخان نیز به عنوان توریست در این استان حضور داشته باشند.

وی سطح روابط بین دو کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: روابط بسیار خوبی در زمینه فرهنگ، ورزش و سیاست جهانی داریم.

،استاندار آستاراخان روسیه یادآور شد: در ماه آکوست ۲۰۲۳ در استان آستاراخان یک جشنواره‌ای در حوزه دریای خزر برگزار می‌شود تا بتوانیم از فرصت‌های ایجاد شده بین کشورهای حاشیه دریای خزر استفاده کنیم.

وی افزود: در جمع‌بندی این جشنواره ارکستر سمفونی با هنرمندان بین کشورهای دریای خزر یک آهنگ مشترک نواخته خواهد شد و ما از کشور ایران در این زمینه دعوت خواهیم کرد.

این مقام مسئول روسی ادامه داد: امسال در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ هشتمین همایش با موضوع دیپلماسی عمومی در جهت نزدیک کردن روابط در استان آستاراخان برگزار می‌شود؛ به‌طور سنتی در این همایش دیپلمات‌ها و بخش‌های دولتی حضور پیدا می‌کنند.

استاندار آستاراخان روسیه با بیان اینکه بسیار موافقم که حتما باید تبادل هیات‌ها انجام شود، اظهار کرد: الان یک موافقت‌نامه همکاری بین دو استان وجود دارد و باید از این شرایط بوجود آمده استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عقیده دارم که از این فرصت‌ها می‌توانیم در زمینه‌های تبادل دانشجویان، مسائل فرهنگی و تبادلات لجستیک استفاده کنیم.

استاندار روسیه همچنین در پایان گفت: ما و استاندار مازندران توافق کردیم که کارگروه‌هایی گذاشته شود تا موارد همکاری را بررسی کرده و به ما گزارش کنند.

به گزارش ایسنا، در این نشست مشترک استاندار مازندران و همتای روسی خود با هیات‌های همراه درخصوص همکاری‌های دوجانبه‌ با محوریت اقتصادی، توریستی، دانشگاهی، فرهنگی و ترانزیتی بحث و تبادل‌نظر کردند.

همچنین تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این در ۱۰ موضوع به امضای طرفین رسید، مورد گفت‌وگوی طرفین قرار گرفت.

استاندار آستاراخان روسیه با هیاتی از موتورسواران با شعار «دریای خزر، صلح و دوستی» با عبور از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان وارد کشور ایران شده و سپس با عبور از ایران به آذربایجان و در نهایت به روسیه بر خواهد گشت.

همچنین طی مراسمی مذهبی با حضور استاندار آستاراخان روسیه و مسئولان استانی و شهرستانی در ساحل بابلسر برگزار شد که در پایان این مراسم، چند کبوتر به دست استاندار آستاراخان، هیات همراه به پرواز در آمد./ ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده