نتانیاهو: گانتس به جای حماس به من هشدار می‌دهد-راهبرد معاصر

نتانیاهو: گانتس به جای حماس به من هشدار می‌دهد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تهدید گانتس به ترک شورای جنگ اعلام کرد تهدیداتی که او باید علیه حماس انجام دهد، درحال انجام علیه نتانیاهوست.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۴۱۳۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه پس از تهدید بنی گانتس، وزیر شورای جنگ به ترک این شورا در صورت عدم تدوین طرحی در مورد جنگ غزه، به او حمله کرد.

 

براساس گزارش آناتولی، نتانیاهو در بیانیه‌ای که دفترش منتشر کرد، گفت: در حالی که سربازان ما برای نابودی گردان‌های حماس در رفح (جنوب نوار غزه) می‌جنگند، گانتس ترجیح می‌دهد به جای اولتیماتوم به حماس، به من اولتیماتوم بدهد.

 

وی افزود: شروطی که گانتس در کنفرانس مطبوعاتی روز شنبه اعلام کرد، کلمات شسته شده‌ای است و معنای آنها روشن است: پایان جنگ، شکست اسرائیل، آزادی اکثر اسرا،  ایجاد یک کشور فلسطینی و حماسی که به آن دست نخورده است.

 

از سویی دیگر دفتر گانتس در واکنش به حمله نتانیاهو در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: اگر نخست وزیر (نتانیاهو) به صحبت‌های گانتس گوش می‌داد، دو ماه پیش وارد رفح می‌شدیم و ماموریت را به پایان می‌رساندیم.

 

دفتر گانتس در ادامه سخنان خود گفت: ما باید ماموریت را در رفح به پایان برسانیم و شرایط لازم را برای آن ایجاد کنیم، تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌تواند غزه را کنترل کند و سایر عناصر فلسطینی نیز نمی‌توانند این کار را انجام دهند. نخست وزیر باید به این موضوع رسیدگی کند و نه اینکه تلاش‌ها را خراب کند.

 

اوایل روز شنبه، گانتس در یک کنفرانس مطبوعاتی تهدید کرد که شورای جنگ صهیونیستی را ترک خواهد کرد، مگر اینکه تا ۸ ژوئن آینده یک برنامه روشن و جامع، برای پیروزی در جنگ، از جمله تضعیف حاکمیت جنبش حماس  تدوین شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده