طرح کویت برای ترانزیت حجاج ایران و عراق-راهبرد معاصر

طرح کویت برای ترانزیت حجاج ایران و عراق

روزنامه کویتی از طرح این کشور برای ایجاد ایستگاه ترانزیتی برای شهروندان کشور‌های مایل به انجام حج و عمره خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 04
کد خبر: ۱۷۸۳۲۹

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه القبس کویت اعلام کرد این کشور طرحی برای ترانزیت حجاج چند کشور از جمله ایران به عربستان دارد. این طرح با هدف پذیرایی از حدود یک میلون زائر حج و عمره در سال از کشورهایی از جمله عراق، ایران، بوسنی و چچن برای ورود به عربستان است.

 

این طرح آورده اقتصادی زیادی برای کویت دارد و سازوکار آن فقط بر پایه عبور زائران حج و عمره یا اجازه ورود به کشور و اقامت در آن برای مدتی معین و با روادید است.

 

این روزنامه افزود: زائران خانه خدا طبق برنامه ای یکپارچه با هماهنگی تمامی سازمان های مربوطه در کشور از کویت به عربستان سفر خواهند کرد.

 

رونامه القبس توضیح داد که وزارتخانه های کشور و اوقاف و امور اسلامی کویت پس از ماه مبارک رمضان نشستی برای بررسی این طرح برگزار خواهند کرد.

 

تشرف زائران حج تمتع امسال هم از سوم خردادماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد و ۸۷ هزار و ۵۵۰ ایرانی به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

 

کاروان‌های زیارتی در دو گروه مدینه اول و مدینه دوم به حج تمتع مشرف می‌شوند که اعزام کاروان‌های مدینه اول از سوم خرداد و اعزام کاروان‌های مدینه دوم از ۱۳ خرداد‌ماه آغاز خواهد شد که البته کاروان‌های مدینه اول از طریق فرودگاه مدینه وارد عربستان شده و ابتدا به مدینه منوره مشرف شده و پس از آن به خانه خدا اعزام خواهند شد. کاروان‌های مدینه دوم نیز از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و پس از انجام اعمال حج تمتع، عازم مدینه منوره خواهند شد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده