میزان کل آرای باطله در انتخابات ریاست جمهوری 1400-راهبرد معاصر

میزان کل آرای باطله در انتخابات ریاست جمهوری 1400

از میان کل آرای که در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به صندوق انداخته شده است تعدای از آنها آرای باطله می باشند که در ادامه جزئیات و تعداد ارای باطله در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را منتشر خواهیم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 19
کد خبر: ۹۲۲۸۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ انتخابات ریاست جمهوری 1400 همزمان با انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان و میان دوره ای مجلس یازدهم نمایندگان از ساعت 7 صبح روز گذشته 28 خرداد 1400 تا 2 بامداد 29 خرداد ادامه داشت لازم به ذکر است که در  هر انتخاباتی از جمله انتخابات ریاست جمهوری 1400 درمجموع سه نوع آرا به صندوق انداخته می شود که شامل آرا اصلی آرا سفید و ارا باطله می باشند در ادامه این خبر به تفاوت بین این سه نوع آرا و آمار آرای اصلی و آرای سفید و همچنین آرای باطله در انتخابات ریاست جمهوری 1400را می آوریم. 

 

تفاوت بین آرای باطله و ارای سفید

در انتخابات علاوه بر رای‌های اصلی دو دسته رای دیگر نیز وجود دارد.


در هر انتخابات عده‌ای از افراد جامعه حضور دارند که در این صحنه به نامزدی رای نمی‌دهند و آراء خود را در داخل صندوق می‌اندازند، اما این آراء به دوسته تقسیم می‌شوند؛ آرای سفید و آرای باطله.

اما این دو دسته چه فرقی با هم دارند.

 

آرای باطله انتخابات 1400

به چه رای هایی آرای باطله می گویند؟

طبق ماده ۱۹ (اصلاحی ۴/۱۲/۱۳۸۶) در موارد زیر با تایید هیئت نظارت حوزه انتخابیه مربوطه برگه‌های رای باطل و مراتب در صورت جلسه قید و آرا مذکور ضمیمه صورت جلسه خواهد شد:"

الف- در موارد ذیل برگه‌های رای باطل و جزو آراء ماخوذه محسوب می‌شود:"

- آرا ناخوانا باشد

- آرایی که کاملا حاوی اسامی غیر نامزدهای تایید شده باشد

- آرایی که سفید به صندوق ریخته شده باشد

 

به چه رای‌هایی آراء سفید می‌گویند

همان گونه که از اسم آن روشن است آراء سفید در انتخابات به رای‌هایی گفته می‌شود که در برگه تعرفه هیچ نام و یا علامت دیگری در آن نباشد.

 

انتخابات ریاست جمهوری 1400

حکم رهبر انقلاب درباره آرای سفید

مقام معظم رهبری درباره رای سفید دادن در انتخابات فرموده‌اند: "در هر صورت اگر رای سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است."

 

آمار واجدین شرایط رای دادن در انتخابات 1400

واجدین شرایط رای دادن در انتخابات 1400

حدود ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست‌جمهوری و حدود ۷۵ هزار شعبه برای انتخابات شوراهای شهر و روستا، آرا مردم را در سراسر کشور اخذ کردند.

 

تعداد واجدین شرایط که طبق قانون می‌توانند رأی دهند، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر آقایان و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر بانوان هستند.

 

 

میزان کل آرای باطله در انتخابات ریاست جمهوری 1400

نتایج اولیه آرا انتخابات رياست جمهورى اعلام شد که طبق آن از میزان کل آراء ماخوذه ۲۸.۶۴۸.۴۱۹ تعدای آرای باطله در انتخابات ریاست جمهوری 1400 تا کنون ۳.۷۲۶.۸۷۰ می باشد و گفته مى شود حدود دو و نيم ميليون راى هنوز شمارش نشده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده