در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟-راهبرد معاصر

در دوره اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان چه گذشت؟

دوره آموزشی تشکیلاتی تحلیل‌گر به همت اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در آبعلی تهران برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۴۱۱۸۰

به گزارش راهبرد معاصر،‌ دوره آموزشی تشکیلاتی تحلیلگر به همت اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در آبعلی تهران برگزار شد که در ادامه به جزئیات آن پرداخته ایم.


اولویت جنبش دانشجویی تمرکز بر مسائل داخلی دانشگاه باشد
محمد مهدی نوینی فرد دبیر کل اتحادیه مجمع اسلامی راجع به این دوره، گفت:  دوره آموزشی تشکیلاتی تحلیلگر با محوریت آموزش مهارتهای تشکیلاتی ، بررسی ابعاد مختلف عملیات وعده صادق ، مطالبه گری در نگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، هوش مصنوعی و رسانه های جمعی و تشکیلات دانشجویی در نگاه رهبر معظم انقلاب برگزار شد.


نوینی فرد با اشاره به دلایل برگزاری این دوره، افزود:  آموزش های رسانه ای به دانشجویان، آشنایی با کارهای رسانه ای و لزوم تمرکز دانشجویان بر مشکلات دانشگاه خود؛ یکی از مهترین نیازهای کنونی فعالین دانشجویی به همین دلیل محورهای اصلی خود را در این زمینه گذاشتیم.


باید متخصص شویم و نگاه تخصصی به مسائل داشته باشیم
محمد جواد عزیزی قائم مقام نظام مسائل کشور در دوره آموزشی تشکیلاتی تحلیلگر گفت:  ما باید طبق سخن امام جذب حداکثری داشته باشیم و افراد باید علاقه و عرق داشته باشند تا جذب شوند،  همچنین برای محقق شدن این موضوع یکی از ویژگی  هایی که باید داشته باشیم اخلاق خوش و برنامه  
داشتن است. 


 عزیزی در ادامه افزود : اول باید به خودسازی بپردازیم و فردی مفید باشیم. برای اینکه فردی مفید در جامعه باشیم 4 کار مشارطه، مراقبه، محاسبه، مؤاخذه لازم است و همچنین اهدافی را برای خود تعیین کنیم و طبق آنها پیش برویم. 


وی از یکی از معضلات کشور نام برد که بین حاکمیت و مردم مقداری فاصله افتاده
که من و شما رابط بین حاکمیت و مردم هستیم. باید به دنبال راهکار برای مشکلات باشیم و مسائل را مطالبه کنیم وما باید متخصص شویم و نگاه تخصصی داشته باشیم.


مهم‌ترین رسالت تشکل‌های دانشجویی کادرسازی است
وحید عظیمی وند معاون فرهنگی اتحادیه انجمن علمی دانش آموزان هم در این دوره، گفت:  یکی از مهم ترین کارهایی که تشکل ها باید برای انقلاب اسلامی انجام دهند "نیروسازی" است، یعنی برای آینده مملکت نیرو بسازند.


 وی افزود: تشکل های دانشجوبی باید بستر نیرو سازی را محیا کنند.نیرو سازی به معنای تربیت نسل جوان است و این مهم، موضوعی تخصصی است.
عظیمی وند ادامه داد: یکی از مواردی که می‌توان به وسیله آن نیرو سازی کرد اجرای برنامه است؛ اجرای برنامه ها دوهدف دارند هدف اول استفاده ی مخاطب از محتوا است که هدفی حاشیه ای است و هدف دوم گسترش سبد نیرو است که هدف اصلی تشکل برنامه می باشد.شایان ذکر است اجرای برنامه خوب است ولی کافی نیست. 


وی افززود: نیرو سازی یا سازماندهی محقق نمی‌شود مگر در بستر عملیات، پس باید هدف اصلی مشخص شود وگرنه نیرو سازی به بیراهه می‌رود.  در آیه کلمه "رابطو" در واقع می‌گوید که برای نیرو سازی باید با همه در ارتباط باشید مگر آنکه فرد به شما ضرر برساند و یا آبروی شما را به خطر بیاندازد.
عظیمی وند تاکید کرد: در عین حال برای نیرو سازی باید کاری کنید اعتماد و رفاقت ایجاد شود، شما و تیم شما باید با 90 درصد افراد دانشگاه ارتباط داشته باشید و تصویر ذهنی مثبت از خودتان به جا بگذارید تا افراد به شما جذب شوند.


هوش مصنوعی و رسانه‌های اجتماعی در حال همگراشدن هستند
روح اله نباتی پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی هم در این دوره تاکید کرد:  هوش مصنوعی و رسانه های اجتماعی در حال همگرا شدن با هم هستند. با وجود قدرتهای ظالم و مستکر دنیا مانند جنگل شده و هر روز شاهد جنگ های تحمیلی هستیم.


 نباتی در ادامه  تفاوت عملیات روانی و عملیات شناختی را متذکر شد. عملیات روانی روی احساسات و عواطف اثر  عملیات شناختی روی تفکر و حافظه و رفتار تاثیر می‌گذارد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده