زلنسکی سفرهای خارجی خود را لغو کرد-راهبرد معاصر

زلنسکی سفرهای خارجی خود را لغو کرد

بر اساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهور اوکراین سفرهای از پیش برنامه‌ریزی شده خود به اسپانیا و پرتغال را همزمان با تشدید وضعیت خطوط مقدم لغو کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۲۴۰۹۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، رویترز امروز چهارشنبه به نقل از مقام‌های مطلع گزارش داد رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی سفر خود به اسپانیا و پرتغال را کنسل کرده و سی‌ان‌ان دلیل این اقدام را درگیری‌ها تازه در اوکراین اعلام کرده است. قرار بود 17 مه (جمعه 28 اردیبهشت) پادشاه اسپانیا میزبان زلنسکی باشد.

 

 زلنسکی همچنین قرار بود در سفر به اسپانیا، با نخست‌وزیر این کشور پدرو سانچز توافق همکاری امنیتی دوجانبه امضا کند. یک سخنگوی دولت پرتغال لغو سفر از سوی زلنسکی را تایید کرد اما به دلیل آن اشاره‌ای نکرد. منابع دولت اسپانیا هم گفتند رسماً مطلع شده‌اند که زلنسکی این هفته به این کشور سفر نمی‌کند.


امروز و در ادامه شکست‌های میدانی کی‌یف، اوکراین اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور از نزدیکی چند روستا در شمال شرقی منطقه خارکیف عقب‌نشینی کرده‌اند.ارتش اوکراین اذعان کرده که اوضاع در مناطق مرزی همچنان دشوار است و افزوده نیروهای اوکراینی همچنان به مقاومت در مقابل ارتش روسیه ادامه می‌دهند تا مانع از پیشروی بیشتر آن‌ها شوند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده