یمن: نشست ایران باعث ایجاد اجماع عربی-ایرانی است-راهبرد معاصر

یمن: نشست ایران باعث ایجاد اجماع عربی-ایرانی است

سفیر دولت یمن در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در حاشیه همایش گفت‌وگوهای ایرانی-عربی گفت که این نشست، پایداری ملت فلسطین را تقویت و اجماع عربی-ایرانی با کشورهای مختلف به وجود می‌آورد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۲۴۰۵۷۲

به گزارش راهبرد معاصر،  ابراهیم الدیلمی، سفیر دولت یمن در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در حاشیه سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی – عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل» گفت که چنین نشست‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، پایداری ملت فلسطین را تقویت و اجماع عربی-ایرانی با کشورهای مختلف به وجود می‌آورد.

 

سفیر صنعاء در تهران افزود: جمهوری یمن به وظیفه خود برای حفظ امنیت ملی عربی و اسلامی خود عمل کرده و نیروهای مسلح یمن و نیروی دریایی این کشور تعدادی عملیات نظامی در حمایت از ملت فلسطین در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن آغاز کرده است.

 

الدیلمی در ادامه اظهار داشت: از چنین گفت‌وگوهایی که امروز در تهران پایتخت ایران است، انتظار می‌رود، پایداری ملت فلسطین را تقویت و اجماع عربی-ایرانی با کشورهای مختلف به وجود آورد و منجر به توقف عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی گردد که متاسفانه برخی از کشورهای عربی به دنبال آن هستند.

 

سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی – عربی با عنوان «برای همکاری و تعامل» به میزبانی شورای راهبردی روابط خارجی روز 23 اردیبهشت در تهران افتتاح شد.

 

این همایش شامل هشت نشست تخصصی است که موضوع فلسطین، جنگ غزه و آینده آن، از مباحث ویژه محسوب می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده