تداوم اعتراضات ضد اسرائیلی در شهر‌های مختلف انگلیس-راهبرد معاصر

تداوم اعتراضات ضد اسرائیلی در شهر‌های مختلف انگلیس

حامیان فلسطین در تداوم اعتراضات هفت ماه گذشته به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، امروز (شنبه) بار دیگر در شهر‌های مختلف انگلیس تظاهرات کردند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۲۴۰۳۰۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ شرکت کنندگان در این تحرکات اعتراضی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب انگلیس، برای ۳۰امین هفته متوالی به خیابان‌ها آمدند تا ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، با مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین اعلام همبستگی کنند.

افراد حاضر از ملیت‌ها و مذاهب مختلف ضمن حمل پرچم فلسطین، شعار‌هایی را در خصوص عدالتخواهی، پایان نظام آپارتاید، توقف فوری جنگ و برقراری فوری آتش‌بس در غزه را سر داده و فریاد می‌زدند: «اشغال گری را متوقف کنید»، «فلسطین را آزاد کنید» و «دست از رفح بکشید».

آن‌ها همچنین در شعار‌های خود خواهان پایان حمایت تسلیحاتی انگلیس از رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این کشور شدند.

این تظاهرات درحالی برگزار شد که صد‌ها دانشجوی حامی فلسطین نیز با الگو گرفتن از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اقدام به برپایی چادر‌هایی در محوطه دانشگاه کرده و فشار‌ها برای تحریم رژیم صهیونیستی را افزایش داده‌اند.

دانشجویان در شهر‌های مختلف انگلیس از جمله لندن، منچستر، بریستول، نیوکاسل و لیدز از مسئولان دانشگاه‌های خود می‌خواهند که به روابط آکادمیک با موسسات اسرائیلی پایان دهند.

آن‌ها همچنین خواهان قطع سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های انگلیس در شرکت‌های تولید کننده سلاح برای رژیم صهیونیستی یا کسب‌وکار‌های اسرائیلی هستند که در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری فعالیت تجاری می‌کنند.

نخست وزیر انگلیس که طبق بیشتر نظرسنجی‌ها روز‌های پایانی عمر خود را در دولت سپری می‌کند، روز پنجشنبه گذشته با روسای دانشگاه‌های این کشور تشکیل جلسه داد تا از نزدیک در جریان وضعیت اعتراضات قرار گیرد.

ریشی سوناک در پی این جلسه، دانشجویان معترض را یک «اقلیت پر سر و صدا» خواند که با رفتار‌های یهودستیزانه، فعالیت دانشگاه را مختل کرده‌اند.

با این حال کسانی که امروز به خیابان‌ها آمده در کنار دانشجویان معترض، تاکید دارند تا زمانی که کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جریان دارد به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

تظاهرات حامیان فلسطین در انگلیس طی نزدیک به هفت ماه از جنگ غزه، به یک جنبش مهم و تاثیرگذار در فضای سیاسی این کشور تبدیل شده است. هر هفته هزاران نفر از حامیان فلسطین در شهر‌های مختلف انگلیس تظاهرات کرده و فریاد‌های ضد اسرائیلی سر می‌دهند. هر ۲ هفته یکبار نیز معترضان در پایتخت گردهم آمده و در چارچوب «روز ملی اقدام» تظاهرات می‌کنند.

رهبر پیشین حزب کارگر و یکی از بنیان‌گذاران پویش ائتلاف توقف جنگ با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت یکی از دستاورد‌های مهم استمرار تظاهرات حامیان فلسطین افزایش آگاهی افکار عمومی نسبت به تحولات در غزه است.

جرمی کوربین عموم مردم انگلیس را دعوت کرد که به پویش‌های ضد اسرائیلی ملحق شده و برای تحقق آرمان‌های فلسطین تلاش کنند. / ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده