وزیر خارجه اردن: اسرائیل منفور شده است-راهبرد معاصر

وزیر خارجه اردن: اسرائیل منفور شده است

وزیر خارجه اردن اعلام کرد رای مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل کشور فلسطین در این سازمان ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی منفور شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۲۴۰۲۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با ادامه تجاوزات وحشیانه اسرائیل به ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه، اکثر کشور‌های جهان امروز پای عدالت ایستادند و طی قطعنامه‌ای از عضویت فلسطین در سازمان ملل حمایت کردند، قطعنامه‌ای که بیشتر ثابت می‌کند اسرائیل به یک دولت منفور همه تبدیل شده است.»

وی در ادامه از همه کسانی که این موضع را اتخاذ کردند، قدردانی کرد.

به نوبه خود، وزارت امور خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم منعکس کننده یک اجماع بین‌المللی در مورد حق کشور فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل است و از شورای امنیت خواست بدون هیچ تاخیری در درخواست عضویت فلسطین تجدید نظر کند.

در پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط امارات که روز جمعه با اکثریت ۱۴۳ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع به تصویب رسید، آمده است «فلسطین طبق ماده ۴ منشور سازمان ملل واجد شرایط عضویت در این سازمان است و بنابراین باید به عنوان عضوی از آن پذیرفته شود.»

در حالی که این تصمیم خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت، مورد استقبال تشکیلات خودگردان فلسطین و کشور‌های عربی از جمله عربستان سعودی و قطر قرار گرفت.

در مقابله با جنگ مستمر در غزه که بیش از هفت ماه است، ادامه دارد، فلسطینیان اوایل آوریل درخواست سال ۲۰۱۱ را درباره عضویت کامل فلسطین تکرار کردند، زیرا در حال حاضر به عنوان یک کشور ناظر غیرعضو در سازمان ملل حضور دارد.

اعطای عضویت کامل به فلسطین قبل از تصویب در مجمع عمومی با اکثریت دو سوم آرا، مستلزم توصیه مثبت از سوی شورای امنیت است، اما ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه مشابهی را که از سوی الجزایر پیشنهاد شده بود، ۱۸ آوریل وتو کرد.

واشنگتن دیروز جمعه هشدار داد اگر موضوع عضویت کامل فلسطین دوباره به شورای امنیت بازگردد، «نتیجه‌ای مشابه آنچه در ماه آوریل اتفاق افتاد، در انتظارش خواهد بود.» / ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده