بیانیه شورای امنیت درباره گورهای دسته‌جمعی نوار غزه-راهبرد معاصر

بیانیه شورای امنیت درباره گورهای دسته‌جمعی نوار غزه

شورای امنیت سازمان ملل متحد تحقیقات فوری، مستقل و همه‌جانبه را در مورد گزارش‌های مربوط به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه خواستار شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۲۴۰۲۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحقیقات فوری، مستقل و همه جانبه را در مورد گزارش‌های مربوط به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه خواستار شد و بر لزوم اجازه دسترسی بازرسان به این مکان‌ها و پاسخگویی مسئولان این تخلفات تأکید کرد.

 

در بیانیه روز جمعه شورای امنیت آمده است که اعضای این شورا نگرانی عمیق خود را درباره گزارش‌های مربوط به کشف گورهای دسته‌جمعی در و اطراف بیمارستان‌های ناصر و مجتمع درمانی شفا در نوار غزه، جایی که چند صد جسد از جمله زنان، کودکان و سالخوردگان دفن شده‌اند، ابراز و بر ضرورت پاسخگو کردن ناقضان قوانین بین المللی تأکید کردند.

 

شورای امنیت همچنین در بیانیه خود خواستار اجازه دسترسی بازرسان به تمامی مکان‌های گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه برای انجام تحقیقات فوری، مستقل، جامع و بی‌طرفانه در مورد شرایط این گورها شد.

 

بر اساس این بیانیه، اعضای شورای امنیت مجدداً درخواست خود را مبنی بر اینکه همه طرف‌ها باید به شدت به تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر، به ویژه در مورد حفاظت از غیرنظامیان و مراکز غیرنظامی، پایبند باشند.

 

چندی قبل کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی به ابعاد هولناکی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کردند.

 

کارشناسان سازمان ملل متحد اعلام کردند: روی پیکرهایی که در گورهای دسته‌جمعی ۲ بیمارستان ناصر و شفا در برهه اخیر پیدا شدند، علائم شکنجه پدیدار شده است. همچنین برخی موارد احتمالیِ زنده‌به‌گورشدن افراد نیز دیده شده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده