زلنسکی: عواقب پیروزی روسیه فراتر از مرز‌های اوکراین خواهد بود-راهبرد معاصر

زلنسکی: عواقب پیروزی روسیه فراتر از مرز‌های اوکراین خواهد بود

رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر درخواست تداوم ارسال کمک‌های جهانی به کی‌یف را تکرار کرد و هشدار داد: عواقب پیروزی روسیه فراتر از مرز‌های اوکراین خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 2024 February 17
کد خبر: ۲۲۸۷۰۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ ولودیمیر زلنسکی روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن انتقاد از توقف لایحه کمک‌های ایالات متحده به اوکراین در کنگره آمریکا، گفت: سناتور‌های آمریکایی و رهبران جهان باید درک کنند که پیروزی روسیه در اوکراین عواقبی فراتر از مرز‌های این کشور خواهد داشت.

وی خواستار احیای نظم جهانی مبتنی بر قوانین شد و جنگ روسیه را علیه کشورش، جنگ علیه هرگونه قاعده و قانونی توصیف کرد.

زلنسکی در مقابل رهبرانی از سراسر جهان با بیان اینکه ۷۲۴ روز است که اوکراین در مقابل روسیه مقاومت کرده است، گفت که کشورش در حال حاضر نیاز به دریافت سلاح‌های سنگین و دوربرد دارد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین با اشاره به مرگ الکسی ناوالنی رهبر اپوزوسیون روسیه، این حادثه را «قسمت دیگری از تاریخ طولانی کرملین برای از بین بردن مخالفان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه» ارزیابی و اضافه کرد: این اتفاق پیام مستقیمی برای همه حاضران در کنفرانس امنیتی مونیخ است.

وی گفت: هیچکس نیست که جنگ جاری در اروپا برایش تهدیدی نداشته باشد. این جنگ چیزی فراتر از جایگاه اوکراین یا کل اروپا در جهان است.

براساس این گزارش، رئیس جمهوری اوکراین قرار است امروز با کاملا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند و انتظار می‌رود در این نشست درخواست کی‌یف از واشنگتن برای ارسال کمک‌های نظامی تکرار شود. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده